lørdag 9. mars 2013

Full av GENIALE ideer

Det er i alle fall det jeg tror selv. For eksempel var det behov for fornying av pass før sommerens utenlandsreise. Men politihusets åpningstider er ikke enkele å få til å passe med min kalenders "åpningstider" for å si det sånn. Dermed kom jeg på den geniale ideen om at dette løser vi i vinterferien. Da må vi likevel ta noen dager fri, og hva er vel mer perfekt enn å dra på politihuset når alle andre er på hytta på fjellet? Så med en forventning om at dette skulle gå kvikt, stormer jeg inn, og møter en vegg med mennesker! De som ikke hadde dratt på fjellet hadde tydeligvis dratt for å fornye passet! På store TV-skjermer rundt om i lokalet lyste det mot meg: Unngå kø og lang ventetid ved å komme utenom feriene. Istedenfor å være genial hadde jeg rett og slett vært det motsatte. Alle andre hadde tenkt som meg.

Og dette er ikke første gangen jeg tror jeg har fått en god ide – som det viser seg at ALLE ANDRE også har fått samtidig som meg, og derfor ikke lenger kan kvalifiseres som en god ide. Jeg bare nevner steder som Teknisk Museum, badeland, hoppeloppeland….

Det samme gjelder visninger på hytter/hus. Jeg tror jeg har funnet et helt spesielt objekt som har akkurat det bare jeg er ute etter. Så kommer visningsdagen, og køen går gjerne to ganger rundt huset med mennesker som har funnet akkurat det samme som meg. Budrunden går til uante høyder, og jeg må nok en gang riste på hodet mens jeg innser at ideen ikke var så genial som forventet.

Ingen kommentarer: