torsdag 13. juni 2013

For siste gang

Da førskolebarna sang denne på sommeravslutning i barnehagen i dag, var intet foreldreøye tørt. Han som kom rett fra kontoret i mørk dress. Hun som kom i treningstøyet. Han som hadde bakt kaka og hun som hadde hatt med eggerøre og spekeskinke. Ingen klarte å holde tårene tilbake. For hva er vel mer rørende enn barn som synger? Og som er ferdig i barnehagen og skal begynne på skolen!

For siste gang
Døren låses, porten lukkes.
alt er gjort for aller siste gang,
gi meg hånden før du reiser,
sett deg ganske stille på mitt fang.

Om det som er forbi er forbi,
da har jeg noe vakkert å si:
Alltid skal jeg huske
det vi delte, du og jeg,
aldri skal jeg glemme
alt du var for meg.

Være sammen, siden skilles,
det er veien hver og en må gå,
la oss ikke være triste,
selv om det er oss det gjelder nå.

Om det som er forbi er forbi
da har jeg noe vakkert å si:
Alltid skal jeg huske
det vi delte du og jeg,
aldri skal jeg glemme
alt du var for meg.

Døren låses, porten lukkes.
det er gjort for aller siste gang,
om vi siden aldri møtes,
kan jeg være hos deg i min sang:


Om det som er forbi er forbi.
da har jeg noe vakkert å si:
Alltid skal jeg huske
det vi delte du og jeg.
aldri skal jeg glemme
alt du var for meg.


Ingen kommentarer: