onsdag 7. november 2012

Dyra i nabolaget

Husdyra på Kjelsås har sin egen nær-dyreklinikk. Denne dyreklinikken heter Kjelsås Dyreklinikk, og har sin egen side på Facebook. Denne siden på Facebook har 190 likere, og jeg er en av dem. Med en firbeint i huset er det jo veldig hyggelig å kunne ha enkel tilgang til veterinær, og det er det tydelig flere som synes. 190 likere for en lokalbedrift av denne typen må jo være ganske så bra.

Og i dag kom følgende status fra klinikken: ”Søte Zelda har vært hos oss og blitt sterilisert. Zelda er en huskatt, vår vanligste katt i Norge. Se så utrolig pene tegninger hun har i ansiktet. stem på Zelda som månedens pasient i November:-)”  

Jeg kjenner ikke Zelda og heller ikke eieren. Likevel blir jeg glad over å se at alt har gått fint med Zelda, som sitter der så uskyldig og aner lite om at nå vet ”hele verden” - i alle fall alle dyreeiere i nabolaget – om inngrepet som nettopp har funnet sted.

En annen ting som samtidig gjør meg enda gladere er at min fastlege ikke er like raus og deler på samme måten, for å si det sånn.

Dersom vi overfører til en fastlege-setting, kunne det jo da brått ha sett ut som dette: ”Søte Hege har vært hos og blitt sterilisert. Hege er en kvinne på 38 år med barn, samboer og stor bil. Se så utrolig mørke ringer hun har under øynene. Stem på Hege som månedens pasient i november:-)”

Jeg bare klarer ikke å få det bildet ut av hodet! Skrekk og gru! Jeg kan være raus – men ikke SÅ raus.

Ingen kommentarer: