Noen ganger finner man svar på det man lurer på, som da jeg kom over et blogginnlegg av Pernilla Jonsson der hun forteller om en ny statustrend. I mange år har det vært stor stas å vise frem bilen sin. I dag viser det seg at flere og flere har sluttet å se på bilen som et statussymbol, men heller som et hjelpemiddel som tar en fra a til b. Derfor blir det uinteressant å legge mye penger i tøff bil.
Noe har erstattet bilen som statussymbol: Opplevelser! Menneskene legger sparepengene sine i opplevelser. Opplevelser er ikke så håndfaste som en bil - vanskelig å ta med gjengen ned i garasjen for å vise frem. Men på facebook kan du formidle hva du måtte ønske. På twitter kan du ved hjelp av korte setninger fortelle hva du har opplevd. Sosiale medier gir oss rett og slett en fantastisk mulighet til å vise frem hva vi har opplevd. Så enkelt og så vanskelig..
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar