torsdag 1. desember 2011

Til glede og irritasjon

For et par uker siden fikk jeg videresendt en e-post fra en kollega med dette skrevet i emnefeltet: "Til glede og irritasjon". E-posten inneholdt kun en lenke - ikke noe mer: http://www.prosa.no/2011/den-nye-husmorskolen/. Travel som man er, tok jeg en rask vurdering, og kastet den fort i mappen for "underholdning", hvilket betyr at jeg ikke har fått lest den før i dag. Sjelden har jeg gjort en så grådig feil vurdering! Eller, det vil si, dette er underholdene lesning fordi det er formulert og skrevet så vanvittig bra, men samtidig er temaet så viktig. Kanskje ikke så jobbrelatert - eller jo, hvis man ser litt stort på det så er det i aller høyeste grad jobbrelatert. Det jeg prøver å si er at dersom jeg skulle valgt omigjen, så hadde jeg tatt meg tid til å lese saken med en gang. Så ikke gjør den samme tabben som meg, denne er virkelig verdt tiden det tar å lese - og litt til!!

Den nye husmorskolen
En cupcake består av mel, smør og sukker. Men symboliserer de pastellfargede godbitene også feminismens død?

Ingen kommentarer: