tirsdag 8. juni 2010

"Dumme mamma"

Det er mye som kan gå galt. Det er alle disse små brikkene som skal pusles riktig sammen for at hverdagen skal gli. Men det er lett å få is i rubben når: Det er turdag, fruktdag, grønnsaksdag og sykkeldag i barnehagen. Eldstemann skal på svømming, tett etterfulgt av dressurkurs for bikkja. Det er bare dømt til å gå i surr, og bananen gjør liksom ikke samme nytten når det egentlig var en sykkelhjelm som skulle med. Og dressurkurset blir ikke helt det samme når bikkja er glemt igjen hjemme...

Oppi det hele skal hurven ha mat, stelles og legges. Gresset klippes. Bark i bed og oljing av platting. Det er da det ringer på døra - to polakker som kommuniserer på engelsk: "We can paint your house." (Huset må males også!) If you want we can give you invoice. If not it's cheaper. We have painted Lars and Berits house up the road. (Hvem er Lars og Berit?). We never fall down ladder.

Fint det. Men her blir det ingen malejobb - hverken med eller uten invoice! Jeg hører så vidt de si i det jeg lukker døra: We have done jobs for lawyers... Unga griner, bikkja må luftes og jeg har akkurat sagt at jeg skal male huset selv! Noen ganger er jeg enig med hun på to: Dumme mamma!

Ingen kommentarer: