mandag 28. september 2009

Hvor "up-to-date" må man være?

26. september skrev e24 om Jesus som ville handlet på lavpris. 27. september arrangerte Church of England "Back to Church Sunday". Dette har vært en storstilt kampanje for å få flere folk til å gå i kirken. Church of England har blandt annet for første gang betalt for en radioreklame -en raplåt i følge e24, mens The Guardian modererer seg litt med å kalle det for "a rap-style poem".

Jeg leste altså den norske artiklen først, og ble utrolig nysgjerrig: Church of England med en raplåt! Den MÅ jeg høre. Etter få minutter på Google, fant jeg den: The Church of England's first radio ad, for "Back to Church Sunday". Og skuffet ble jeg. Dette er jo ingen raplåt. Jeg synes det er å trekke det vel langt å kalle det for et "rap-style poem" også.

Ikke nok med denne radioreklamen - det finnes også egen blogg og videoer på Youtube.

Og det er da tanken slår meg: Hvor "up-to-date" må man egentlig være? Det er ingen som forventer at Church of England skal lage en god raplåt. Sånn sett så overrasker de jo ikke. Men de skiller seg jo heller ikke ut. Du kan bruke så mange kanaler du bare ønsker, men til syvende og sist så handler det om å skille seg ut fra mengden. Jeg hadde blitt mye mer overbevist dersom Church of England kunne vist meg hva de er skikkelig gode på, på en ny måte. La oss si at denne nye måten er en raplåt, da. Men da må de jo ta den helt ut. Hyre inn Jay-Z som ble intervjuet av Skavlan fredag 25. september for eksempel.

Ingen kommentarer: